..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Private Eye


„Spokojnie, chciałbym tylko zadać kilka pytań”


Szyldów z napisem „Private eye” już się nie robi, ale biznes pozostał, co? Tu mężulek nie jest pewien wierności żony, gdy idzie pohandlować. Tam Ganger chciałby się dowiedzieć, kto mu podpieprzył motor. A Sędziowie nadal nie mają dość oleju w głowie, żeby odróżnić tych złych od spokojnych owieczek.

Choć więc przybyło dużych złych problemów z pazurami, karabinami i chuj wie czym jeszcze, robisz swoje. Trzeba znać swoje miejsce i nie wychylać części ciała, których nie chce się stracić. Nie zawsze się udaje. Gdy twoje zadanie polega na dowiadywaniu się, trudno nie nadepnąć na kilka odcisków. Kto jednak nie ma swojego ryzyka zawodowego?

Przy flaszce, na której nalepiasz dla szpanu etykietę „Jacka Danielsa”, nie raz plułeś sobie zapewne w brodę, że nie zostałeś stosunkowo spokojnym o jutro zbieraczem, ale obaj wiemy, że nie zmienisz zajęcia. Brakowałoby ci spojrzeń panienek, gdy mówisz czym się zajmujesz. Albo wręczania prowizorycznych wizytówek szychom w przedwojennych swetrach. Tacy jak ty ciągle wierzą, że z rozwiązaną sprawą porównać można tylko „Diabelski młyn” w wykonaniu dziewczynki z Vegas. Normalny to ty nie jesteś, ale są większe świry, więc nikt o to nie dba.

Nie no, nie patrz tak, mnie nic do tego. Właściwie to chciałbym tylko żebyś rzucił okiem na moich pracowników. Z magazynu ostatnio zaczęły znikać bojlery.

Cechy:

Przeżuty trampek
Dziwnym trafem, kto by cię nie opisywał, zawsze użyje słów "Przeżuty trampek". Nie powiem, facjatę masz faktycznie zmęczoną, a w workach pod oczami można by trzymać ziemniaki z Neodżungli. Taką cenę płacisz za swój upór. Gdybyś nie był taki nieugięty, życie nie byłoby ciężkie. A przynajmniej nie do tego stopnia. Ale ty się nie ugniesz, nie zostawisz sprawy, której się podjąłeś. Ilości wypitej kawy, wypalonych papierosów i nieprzespanych nocy nie liczą się, jeśli w grę wchodzi rozwiązanie sprawy.

Krótko mówiąc, rzuty na Charakter są o poziom łatwiejsze, jeśli ich nie zdanie miałoby wyraźnie negatywny wpływ na rozwój sprawy.

To instynkt, dziecino
Wszyscy wiedzą, że w tej pracy liczy się przede wszystkim dobry nos. Ty właśnie taki posiadasz. W mig wyczuwasz, jeśli z gościem jest coś nie tak. Potem starczy tylko drążyć i wyniuchać o co biega. Z drugiej strony, nadgorliwość bywa gorsza od Molocha. Nie raz trafiłeś kulą w płot - dziwna dziewczyna po prostu miała okres, a sekretem barmana były pornosy ukryte za ladą. Cóż, nikt nie twierdzi, że "coś nie tak" to ścisłe określenie.

Jeśli detektywowi lub osobie w jego otoczeniu uda się potencjalnie sprowokować (czy to celowo, czy też spontanicznie) u innej osoby zachowanie, które mogłoby pomóc zdemaskować ewentualną nieszczerość intencji (np. strach, kłamstwo lub mistyfikacja), jesteś mu Mistrzu winien ukryty test Sprytu (z premią +2) o poziomie zależnym od tego, na ile sugestywny jest nietakt w zachowaniu podejrzanego. Bez względu na wynik, powinieneś powiedzieć graczowi, czy jego instynkt podpowiada mu, że z podejrzanym jest coś nie tak i ewentualnie co.

Igła w stogu siana
Jeśli nie ma się daru, ani uporu osła trzeba się postarać, by znaleźć swoje miejsce w branży. Wymaga to trochę pracy, ale w końcu dla chcącego nic trudnego. Wystarczy się wyczulić na świat i nie spuszczać z niego oka. Szukać śladów. Zwracać uwagę na szczegóły i z całej sprawy zostaje dodane dwa do dwóch.

Detektyw nie musi deklarować, że się rozgląda. Kiedy gdzieś wchodzi od razu należy wykonać o poziom łatwiejsze testy na Spostrzegawczość. Niestety, po oględzinach często traci czujność.


Driden Wornegon.
komentarz[45] |

Komentarze do "Detektyw"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.020358 sek. pg: